Allmänt

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa varor hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.
 

Betalningsalternativ

Vi använder oss av Payson Direktbetalning och Paysonfaktura.

Payson Direktbetalning

Du kan enkelt och säkert betala dina varor med Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar. Inga extra kostnader tillkommer.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. 
Läs mer om Payson här: www.payson.se

Paysonfaktura

Om du väljer att betala med Paysonfaktura så tillkommer en avgift om 27 kr. Betalningsvillkor är 10 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress Du anger. För att betala mot Paysonfaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Om Paysonfaktura 

Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 27 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
 

Information om pantsättning 

Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB.” Payson AB Org.nr. 556646-2858 Hemsida: www.payson.se Eriksbergsgatan 10B Tel +46 (0) 8 728 93 50 E-post: butik@payson.se 114 30 Stockholm Fax +46 (0) 8 728 94 25.
 

Leveranser

Vi skickar våra försändelser med i första hand Postens olika brev och pakettjänster, i vissa fall kan andra fraktbolag användas.
Order på lagervaror levereras från oss inom 1 – 4 arbetsdagar. Tenn, järn och träprodukter som inte finns som lagervara eller är tillfälligt slut är leveranstiden 1- 3 veckor. Vi skickar då ett meddelande via e-post med ett föreslaget leveransdatum, om du inte godkänner leveranstiden så har du rätt att häva köpet utan någon extra kostnad.
Ditt paket ligger kvar i 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om vi får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller ej hämtats ut kommer vi att kontakta dig på angiven e-mailadress eller telefonnummer för vidare överenskommelse. Alla nya omkostnader såsom frakt debiteras kunden.

 

Priser

Alla priser på vår webbshop anges i Svenska kronor. Som standard anges alla priser inklusive 6, 12 eller 25 % moms.
 

Fraktkostnad

På samtliga produkter tillkommer en fraktkostnad på 52 kr vid köp mellan 0-499 kr, från 500 kr fraktfritt inom Sverige. Varorna skickas oftast med Postens brev och pakettjänster. Paketen skickas oftast med spårbart paketnummer och full försäkring på din order om något skulle hända på vägen till ditt utlämningsställe.

Fraktkostnad utlandet

På samtliga leveranser till utlandet tillkommer verklig fraktkostnad och även eventuella tullavgifter som skall betalas av kunden.

Ej utlöst försändelse:

Vid ej utlöst försändelse debiteras frakten tur och retur. En faktureringsavgift á 60 kr tillkommer.
 

Kvitto/Orderbekräftelse

När du lagt en godkänd beställning så erhåller du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse, där också beräknad leveransdag framgår. Tillsammans med din leverans får du sedan ett papperskvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom några timmar, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och meddela oss så skickar vi om bekräftelsen.
 

Reklamation/Ångerköp/Avbeställning

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas till vår e-post: order@dhgh.se inom skälig tid.

För reklamationer, ångerköp och avbeställning, kontakta oss via e-post: order@dhgh.se. Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.
 

Personuppgifter

Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av Design & Hantverk Gotland HB. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta oss via e-post: order@dhgh.se.
 

Garanti & anvisningar

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare, Design & Hantverk Gotland HB lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Om du känner dig det minsta osäker på garantin eller de anvisningar som medföljer din produkt, kontakta oss innan användning så vi kan hjälpa dig. Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov, om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta vår kundtjänst innan användning/beställning.
 

Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Konsument har på sin sida lag om konsumentskydd vid distansavtal m.m. Den närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av denna.
För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

 

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
 

Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. Design & Hantverk Gotland HB förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.